zaterdag 31 maart 2012

Docu Hungry for Change - alleen vandaag nog gratis te bekijken.

We denken al snel dat we goed bezig zijn met onze gezondheid en we weten allemaal wat we daar voor moeten doen: voldoende slaap, voldoende beweging, niet roken, niet teveel alcohol gebruiken, geen drugs en gezond eten. Maar wat is dat nou gezond eten?

Ik dacht altijd dat ik gezond at. Ik heb geen overgewicht -er mogen zelfs wel een paar kilootjes bij als het aan mij ligt-, ben niet in het bezit van een magnetron en heb als stelregel dat ik maximaal 1 keer in de week makkelijk mag eten in de vorm van pizza of patat. Alle andere dagen kook ik. Vergeleken leeftijdgenoten met dezelfde leefstijl, vond ik dat ik bijzonder gezond at. Bleek dat even een misvatting!

Hoe meer ik me erin ging verdiepen, hoe meer ik erachter kwam hoeveel rotzooi in ons eten is tegevoegd, aan suikers, aan e-nummers, waaronder smaakversterkers. Sceptici vragen wel eens aan mij: ach, dat val toch wel mee, de overheid houdt dat toch wel in de gaten, er is toch een warenwet? Tja, dáár ben ik dan weer wat sceptisch over.  

Hoe het nou precies allemaal zit kun je bekijken in onderstaande documentaire.
Alleen vandaag nog gratis te bekijken op internet:

http://www.hungryforchange.tv/ 
Vul rechts naast de trailer je naam en emailadres in en je hebt toegang tot de documentaire.

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden: lariekoek? of zijn we inderdaad wel heel ver van  voedzame natuur(lijke) voeding af komen te staan?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten